Subject: Vs: Ozempic
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kirsti Vainküla <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Jul 2024 15:27:19 +0300

Tere, Kirsti!

Nägin, et andmed saite juba Tervisekassalt.

Ravimiameti müügilubade osakonna juhataja Aet Viispert lisas teiste 
küsimustele selgituse:

Viimastel aastatel on kasvanud semaglutiidi kasutamine kaalulangetuse 
eesmärgil kogu maailmas. Tervisekassa andmed näitavad, et seda ka Eestis – 
suurenenud on ravimi näidustusväline kasutamine. Ozempic on näidustatud II 
tüüpi diabeedi raviks, kuid retseptiandmed näitavad, et kasvanud on Ozempicu 
välja kirjutamine kehakaalu alandamiseks rasvumise või ülekaalu korral, sest 
ravimi ühe kõrvaltoimena võib esineda kaalulangus.
Selge on see, et inimestel on ootus efektiivse kaalulangetusravimi järele, 
mille abil loodetakse saada soovitud kehakaal, kuid kaalulangetusravimite 
puhul on oluline tähele panna, et kõikides kliinilistes uuringutes, mis 
kaalu langetavate ravimitega tehtud, on üheks kriteeriumiks kaasnev dieet 
ning kui inimene kaalu langedes oma elustiili ei muuda, siis ravimi 
kasutamise lõpetades tulevad kadunud kilod jälle tagasi.
Lisaks on oluline märkida, et ravimi toime on patsientidel erinev - osad 
kaotavad kaalu oluliselt rohkem kui teised ning mõnel juhul ei saa patsient 
üldse oodatud efekti. Seetõttu peaks kaalulangetusravimeid vaatama kui 
täiendavat abivahendit elustiili muutuste tegemiseks ning kinnistamiseks.

Kui tekib lisaküsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega
Carmen Katariina Sikk
Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Kirsti Vainküla <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 24. juuli 2024 12:50
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Ozempic

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, palun, kas oskate öelda, kuidas läheb Eestis Ozempicu tarvitamisega? 
Kui palju seda tarvitatakse?
Kuna see ravim on mõeldud siiski diabeetikutele, siis kas on teada, kui 
paljud kasutavad seda siiski kehakaalu langetamiseks?
Kas on tekkinud ohukohti? Tagasiside? Kaebuseid?
Tervitades, Kirsti Vainküla, Eesti Ekspress